|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Wto, 23 Paź 2007, 19:53 Temat postu: Produkcje |
|
Tak jest, wystawiamy tutaj linki do swoich produkcji i jednocześnie komentujemy produkcje innych . Może ja zacznę od trzech moich chyba najważniejszych i posiadających grywalną wersję prac:
- [link widoczny dla zalogowanych] - Game Producer, mój main project, aktualnie w rozwoju, tutaj dość stara już wersja 0.5.2
- [link widoczny dla zalogowanych] - Ill w wersji alfa, gra w klimatach psychiatryczno-psychodelicznych, czysty eksperyment
- [link widoczny dla zalogowanych] - Reflexes, czyli gra developed in one day, kolejny eksperyment połączony z zabawą i sprawdzianem umiejętności
Zapraszam serdecznie do komentowania moich i innych prac oraz wystawiania własnych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
archie
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec / Wrocław
|
Wysłany: Wto, 23 Paź 2007, 22:32 Temat postu: |
|
Wypowiem się jako pierwszy na temat prac k_b.
GP - cóż, stara wersja - co widać - ale ma w sobie coś wciągającego. Gdyby nie idiotyczne błędy I/O (a właściwie brak kontroli "zidiocenia" użytkownika oraz nieopróżnianie co jakiś czas buforu wejścia), przez które się zawiesza, byłaby naprawdę ciekawa. Ale wierzę, że problemu już nie ma i niedługo wyjdzie wersja 1.0 stable. Ponadto zadziwiła mnie nieco ilość 1999836991 dni do zakończenia projektu. A 2 tyg. wcześniej był jeden. Mimo to gierka mi się podoba.
Jeśli chodzi o Ill, to zapętla się bardzo szybko - choć to może był zamysł twórcy, aby pogłębić wrażenie psychodelicznego wyobcowania.
Reflexes - fajna gra, ale nie dla mnie. Nie grzeszę nadmiernym refleksem, dla mnie to raczej RPG i turówki - a najlepiej szachy.
//EDIT
Właśnie, do GP sugerowałbym lepszy generator liczb pseudolosowych, bo widzę od razu, że korzysta z rand(). Cykle są widoczne gołym okiem, łatwo "złapać" dobrego pracownika, wystarczy kilka prób i błędów. Sugerowałbym coś o cyklu większym, np. generator wg. Knutha o cyklu 2^35. Zrobiłem nawet taką klasę szablonową, mógłbym się podzielić.
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Śro, 24 Paź 2007, 14:12 Temat postu: |
|
Co do GP - czemu by nie? Podziel się, publicznie na forum .
Ill - jest to wersja alfa i też jest zrobiony zaledwie sam początek. Dlatego na koniec tego co już zrobiłem grę zapętliłem.
|
|
Powrót do góry |
|
archie
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec / Wrocław
|
Wysłany: Śro, 24 Paź 2007, 17:02 Temat postu: |
|
Niniejszym dzielę się.
Kod: |
/* random.hpp
.:ArchiE:. 2007
[link widoczny dla zalogowanych]
18:17 2007-05-12
Edit:
15:17 2007-09-24
Klasa na licencji Open Source (co z resztą widać :P).
Szablonowa klasa generatora liczb pseudolosowych o module 2^35.
WAŻNE: Jeżeli do losowania używasz liczb typu unsigned long long
(64 bity), to pamiętaj, że największą liczbą, jaką można wygenerować
to 2^35-1, czyli 34359738367, a maksymalny zakres typu unsigned
long long to 2^64, czyli 18446744073709551616.
*/
#ifndef _RANDOM_HPP_
#define _RANDOM_HPP_
#include <ctime>
//#include <cmath>
using std::time;
//using std::log;
//using std::sin;
//using std::cos;
//using std::sqrt;
template <typename T1 = unsigned long, typename T2 = double>
class RAND
{
private:
static const unsigned long long a = 3141592653;
static const unsigned long long c = 2718281829;
static const unsigned long long m = (unsigned long long)(34359738368.0);
unsigned long long _rseed;
unsigned long long _last;
unsigned long long _last_d;
unsigned long long _last_g;
// osobne generatory dla każdego rodzaju losowania
void _rand() { _last = (a*_last + c) % m; }
void _rand_d() { _last_d = (a*_last_d + c) % m; }
void _rand_g() { _last_g = (a*_last_d + c) % m; }
public:
RAND();
RAND(unsigned long long seed)
: _rseed(seed), _last(seed), _last_d(seed), _last_g(seed) {}
unsigned long long randseed() const { return _rseed; }
void reset() { _last = _rseed; }
void changeseed(unsigned long long seed) { _rseed = _last = seed; }
T1 randint(); // 0..max(T1)
T1 randint(T1 n); // 0..n-1
T1 randint(T1 n1, T1 n2); // n1..n2-1
T2 rand(); // [0; 1)
T2 rand(T2 x); // [0; x)
T2 rand(T2 x1, T2 x2); // [x1; x2)
T2 rand2(); // [0; 1]
T2 rand2(T2 x); // [0; x]
T2 rand2(T2 x1, T2 x2); // [x1; x2]
T2 randg(); // rozkład normalny
};
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// D E K L A R A C J E M E T O D
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
template <typename T1, typename T2>
RAND<T1, T2>::RAND()
{
int a = time(0);
_rseed = a;
_last = _last_d = _last_g = _rseed;
}
// Liczby całkowite:
template <typename T1, typename T2>
T1 RAND<T1, T2>::randint()
{
_rand();
switch (sizeof(T1))
{
case 8: return _last;
case 4: return (_last % (unsigned long long)(4294967296.0));
case 2: return (_last % 65536);
case 1: return (_last % 256);
}
}
template <typename T1, typename T2>
T1 RAND<T1, T2>::randint(T1 n)
{
_rand();
T1 x = randint();
return (n > 0 ? ((x > 0 ? x : -x) % n) : -((x > 0 ? x : -x) % n));
}
template <typename T1, typename T2>
T1 RAND<T1, T2>::randint(T1 n1, T1 n2)
{
_rand();
T1 x = randint();
return (n1 + (x > 0 ? x : -x) % (n2 - n1));
}
// Liczby rzeczywiste:
template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::rand()
{
_rand_d();
return ((long double)_last_d / (long double)m);
}
template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::rand(T2 x)
{
_rand_d();
return ((long double)_last_d / (long double)m) * x;
}
template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::rand(T2 x1, T2 x2)
{
_rand_d();
return (x1 + ((long double)_last_d / (long double)m)*(x2 - x1));
}
template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::rand2()
{
_rand_d();
return ((long double)_last_d / (long double)(m-1));
}
template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::rand2(T2 x)
{
_rand_d();
return ((long double)_last_d / (long double)(m-1)) * x;
}
template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::rand2(T2 x1, T2 x2)
{
_rand_d();
return (x1 + ((long double)_last_d / (long double)(m-1))*(x2 - x1));
}
template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::randg()
{
/* w tym miejscu kod jest niekompletny - miałem dodać losowanie
liczb w rozkładzie Gaussa, ale zapomniałem. :P */
}
#endif
|
To "dzieło" też komentujcie, może jeszcze jakieś pomysły?
|
|
Powrót do góry |
|
ZappeR
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro, 24 Paź 2007, 21:20 Temat postu: |
|
Ekhm... Ktos mowil, ze c++ jest latwy... coz nie sadze . A na ukonczone projekty czekam z niecierpliwoscia. Aha k_b mail z pomyslami dot. GP doszedl do ciebie?bo wyslalem dwa razy, ale nie odpisales
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Czw, 25 Paź 2007, 15:47 Temat postu: |
|
Hm... doszedł do mnie mail z 22:55. Zobaczę i się wypowiem niedługo.
//EDIT:
A więc przeczytałem i... było tak jak się spodziewałem. Czyli praktycznie wszystkie pomysły mam od dawna zapisane . "Uczepię" się do kilku podpunktów:
1. Wątpię w sens dodawania dźwiękowca czy też muzyka, gdyż dźwięki są nagrywane w studiu poza.
6. Także i tu nie widzę sensu tworzenia dwóch pism. Jedno pismo dla analfabetów i tak nieźle napsuło mi krwi .
11. Inne targi (Lipsk, Warsaw Games [czy jakoś tak]) dodam, lecz w przyszłości gra trafi także do zagranicznych odbiorców, więc nie będę wprowadzał Polskich targów. I tak nie mają praktycznie (co tu dużo mówić) żadnego znaczenia.
14. Producenci gier nie kupują tłoczni tak samo jak pismaki nie kupują drukarni. Zwyczajnie takie coś ma _ZEROWĄ_ opłacalność (wręcz przynosi ogromne straty).
18. Takież plany mam od dawna, z tym że "wewnątrz" (dla deweloperów) silniki Id to Tech Numer (np. teraz najnowszym ich silnikiem jest Tech 5).
I dot. posłowie. "Gra bardzo mi się spodobała, zwłaszcza statysyka z ilością piratów na rynku, tworzenie enginów" jak rozumiem to ironia. Recenzji w chwili obecnej nie chcę, zajmuję się teraz refraktoringiem. Gra najprawdopodobniej do wersji 0.8.0 - 1.0.0 zostanie w wersji konsolowej.
|
|
Powrót do góry |
|
ZappeR
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw, 25 Paź 2007, 18:25 Temat postu: |
|
Ok, kupowanie tloczni to zly pomysl, ale te dwa czasopisma uwazam ze jak najbardziej dobry pomysl i moge sie podjac napisania tych szablonowych recek do nich (oczywiscie jesli bedziesz chcial )
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Skin Created by: Sigma12 Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|