Produkcje

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum AM Komputery Strona Główna -> Programowanie

k_b
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Surwile - Kętrzyn

PostWysłany: Wto, 23 Paź 2007, 19:53    Temat postu: Produkcje
 
Tak jest, wystawiamy tutaj linki do swoich produkcji i jednocześnie komentujemy produkcje innych Smile. Może ja zacznę od trzech moich chyba najważniejszych i posiadających grywalną wersję prac:


- [link widoczny dla zalogowanych] - Game Producer, mój main project, aktualnie w rozwoju, tutaj dość stara już wersja 0.5.2

- [link widoczny dla zalogowanych] - Ill w wersji alfa, gra w klimatach psychiatryczno-psychodelicznych, czysty eksperyment

- [link widoczny dla zalogowanych] - Reflexes, czyli gra developed in one day, kolejny eksperyment połączony z zabawą i sprawdzianem umiejętności

Zapraszam serdecznie do komentowania moich i innych prac oraz wystawiania własnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
archie
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec / Wrocław

PostWysłany: Wto, 23 Paź 2007, 22:32    Temat postu:
 
Wypowiem się jako pierwszy na temat prac k_b.

GP - cóż, stara wersja - co widać - ale ma w sobie coś wciągającego. Gdyby nie idiotyczne błędy I/O (a właściwie brak kontroli "zidiocenia" użytkownika oraz nieopróżnianie co jakiś czas buforu wejścia), przez które się zawiesza, byłaby naprawdę ciekawa. Ale wierzę, że problemu już nie ma i niedługo wyjdzie wersja 1.0 stable. Wink Ponadto zadziwiła mnie nieco ilość 1999836991 dni do zakończenia projektu. A 2 tyg. wcześniej był jeden. Very Happy Mimo to gierka mi się podoba.

Jeśli chodzi o Ill, to zapętla się bardzo szybko - choć to może był zamysł twórcy, aby pogłębić wrażenie psychodelicznego wyobcowania. Wink

Reflexes - fajna gra, ale nie dla mnie. Nie grzeszę nadmiernym refleksem, dla mnie to raczej RPG i turówki - a najlepiej szachy. Wink

//EDIT
Właśnie, do GP sugerowałbym lepszy generator liczb pseudolosowych, bo widzę od razu, że korzysta z rand(). Smile Cykle są widoczne gołym okiem, łatwo "złapać" dobrego pracownika, wystarczy kilka prób i błędów. Sugerowałbym coś o cyklu większym, np. generator wg. Knutha o cyklu 2^35. Zrobiłem nawet taką klasę szablonową, mógłbym się podzielić. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

k_b
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Surwile - Kętrzyn

PostWysłany: Śro, 24 Paź 2007, 14:12    Temat postu:
 
Co do GP - czemu by nie? Podziel się, publicznie na forum Smile.

Ill - jest to wersja alfa i też jest zrobiony zaledwie sam początek. Dlatego na koniec tego co już zrobiłem grę zapętliłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora

archie
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec / Wrocław

PostWysłany: Śro, 24 Paź 2007, 17:02    Temat postu:
 
Niniejszym dzielę się. Wink

Kod:

/*  random.hpp

    .:ArchiE:. 2007
    [link widoczny dla zalogowanych]

    18:17 2007-05-12
    Edit:
    15:17 2007-09-24

    Klasa na licencji Open Source (co z resztą widać :P).

    Szablonowa klasa generatora liczb pseudolosowych o module 2^35.
    WAŻNE: Jeżeli do losowania używasz liczb typu unsigned long long
    (64 bity), to pamiętaj, że największą liczbą, jaką można wygenerować
    to 2^35-1, czyli 34359738367, a maksymalny zakres typu unsigned
    long long to 2^64, czyli 18446744073709551616.
*/

#ifndef _RANDOM_HPP_
#define _RANDOM_HPP_

#include <ctime>
//#include <cmath>

using std::time;
//using std::log;
//using std::sin;
//using std::cos;
//using std::sqrt;

template <typename T1 = unsigned long, typename T2 = double>
class RAND
{
    private:
        static const unsigned long long a = 3141592653;
        static const unsigned long long c = 2718281829;
        static const unsigned long long m = (unsigned long long)(34359738368.0);

        unsigned long long  _rseed;
        unsigned long long  _last;
        unsigned long long  _last_d;
        unsigned long long  _last_g;

        // osobne generatory dla każdego rodzaju losowania
        void    _rand() { _last = (a*_last + c) % m; }
        void    _rand_d() { _last_d = (a*_last_d + c) % m; }
        void    _rand_g() { _last_g = (a*_last_d + c) % m; }

    public:
        RAND();
        RAND(unsigned long long seed)
                : _rseed(seed), _last(seed), _last_d(seed), _last_g(seed) {}

        unsigned long long  randseed() const { return _rseed; }
        void    reset() { _last = _rseed; }
        void    changeseed(unsigned long long seed) { _rseed = _last = seed; }

        T1      randint();              // 0..max(T1)
        T1      randint(T1 n);          // 0..n-1
        T1      randint(T1 n1, T1 n2);  // n1..n2-1

        T2      rand();                 // [0; 1)
        T2      rand(T2 x);             // [0; x)
        T2      rand(T2 x1, T2 x2);     // [x1; x2)

        T2      rand2();                // [0; 1]
        T2      rand2(T2 x);            // [0; x]
        T2      rand2(T2 x1, T2 x2);    // [x1; x2]

        T2      randg();                // rozkład normalny
};

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//  D E K L A R A C J E   M E T O D
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

template <typename T1, typename T2>
RAND<T1, T2>::RAND()
{
    int a = time(0);
    _rseed = a;
    _last = _last_d = _last_g = _rseed;

}

// Liczby całkowite:
template <typename T1, typename T2>
T1 RAND<T1, T2>::randint()
{
    _rand();
    switch (sizeof(T1))
    {
        case 8: return _last;
        case 4: return (_last % (unsigned long long)(4294967296.0));
        case 2: return (_last % 65536);
        case 1: return (_last % 256);
    }
}

template <typename T1, typename T2>
T1 RAND<T1, T2>::randint(T1 n)
{
    _rand();
    T1 x = randint();
    return (n > 0 ? ((x > 0 ? x : -x) % n) : -((x > 0 ? x : -x) % n));
}

template <typename T1, typename T2>
T1 RAND<T1, T2>::randint(T1 n1, T1 n2)
{
    _rand();
    T1 x = randint();
    return (n1 + (x > 0 ? x : -x) % (n2 - n1));
}

// Liczby rzeczywiste:
template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::rand()
{
    _rand_d();
    return ((long double)_last_d / (long double)m);
}

template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::rand(T2 x)
{
    _rand_d();
    return ((long double)_last_d / (long double)m) * x;
}

template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::rand(T2 x1, T2 x2)
{
    _rand_d();
    return (x1 + ((long double)_last_d / (long double)m)*(x2 - x1));
}

template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::rand2()
{
    _rand_d();
    return ((long double)_last_d / (long double)(m-1));
}

template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::rand2(T2 x)
{
    _rand_d();
    return ((long double)_last_d / (long double)(m-1)) * x;
}

template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::rand2(T2 x1, T2 x2)
{
    _rand_d();
    return (x1 + ((long double)_last_d / (long double)(m-1))*(x2 - x1));
}

template <typename T1, typename T2>
T2 RAND<T1, T2>::randg()
{
    /* w tym miejscu kod jest niekompletny - miałem dodać losowanie
        liczb w rozkładzie Gaussa, ale zapomniałem. :P */
}

#endif


To "dzieło" też komentujcie, może jeszcze jakieś pomysły? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora

ZappeR
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro, 24 Paź 2007, 21:20    Temat postu:
 
Ekhm... Ktos mowil, ze c++ jest latwy... coz nie sadze Smile. A na ukonczone projekty czekam z niecierpliwoscia. Aha k_b mail z pomyslami dot. GP doszedl do ciebie?bo wyslalem dwa razy, ale nie odpisales
Powrót do góry
Zobacz profil autora

k_b
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Surwile - Kętrzyn

PostWysłany: Czw, 25 Paź 2007, 15:47    Temat postu:
 
Hm... doszedł do mnie mail z 22:55. Zobaczę i się wypowiem niedługo.

//EDIT:
A więc przeczytałem i... było tak jak się spodziewałem. Czyli praktycznie wszystkie pomysły mam od dawna zapisane Razz. "Uczepię" się do kilku podpunktów:

1. Wątpię w sens dodawania dźwiękowca czy też muzyka, gdyż dźwięki są nagrywane w studiu poza.
6. Także i tu nie widzę sensu tworzenia dwóch pism. Jedno pismo dla analfabetów i tak nieźle napsuło mi krwi Wink.
11. Inne targi (Lipsk, Warsaw Games [czy jakoś tak]) dodam, lecz w przyszłości gra trafi także do zagranicznych odbiorców, więc nie będę wprowadzał Polskich targów. I tak nie mają praktycznie (co tu dużo mówić) żadnego znaczenia.
14. Producenci gier nie kupują tłoczni tak samo jak pismaki nie kupują drukarni. Zwyczajnie takie coś ma _ZEROWĄ_ opłacalność (wręcz przynosi ogromne straty).
18. Takież plany mam od dawna, z tym że "wewnątrz" (dla deweloperów) silniki Id to Tech Numer (np. teraz najnowszym ich silnikiem jest Tech 5).

I dot. posłowie. "Gra bardzo mi się spodobała, zwłaszcza statysyka z ilością piratów na rynku, tworzenie enginów" jak rozumiem to ironia. Recenzji w chwili obecnej nie chcę, zajmuję się teraz refraktoringiem. Gra najprawdopodobniej do wersji 0.8.0 - 1.0.0 zostanie w wersji konsolowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora

ZappeR
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw, 25 Paź 2007, 18:25    Temat postu:
 
Ok, kupowanie tloczni to zly pomysl, ale te dwa czasopisma uwazam ze jak najbardziej dobry pomysl i moge sie podjac napisania tych szablonowych recek do nich (oczywiscie jesli bedziesz chcial Wink)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum AM Komputery Strona Główna -> Programowanie
Strona 1 z 1

Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
Skocz do:  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Skin Created by: Sigma12
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin