|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw, 21 Cze 2007, 12:11 Temat postu: Programowanie - ulubiony język |
|
Nie tylko język, ale i IDE i ogólnie dyskusja o programowaniu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw, 21 Cze 2007, 12:13 Temat postu: |
|
Sam o swoim programowaniu też coś powiedzieć powinienem. Języków od jakiegoś czasu znam sporo: HTML, CSS, JS, Pascal, trochę Delphi, C++, XHTML. Do stron wszystkie naraz:P
Z kolei jeśli chodzi o zwykłe programowanie, gdy zależy mi na objętości (tzn.jak najmniejsza) korzystam z Delphi. Zwykle z C++.
IDE - pod Pascala Free Pascal; do C++ Dev-C++. Mam też Visual C++ Express, który krótko testowałem i gorąco polecam. Wymaga jednak SP2 u XP, którego to ja nie mogę zainstalować C++ nauczyłem się tylko z kursu ArchiEgo, który naprawdę polecam!
Ostatnio zmieniony przez Slorgster dnia Czw, 21 Cze 2007, 12:37, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw, 21 Cze 2007, 12:15 Temat postu: |
|
Zapomniałbym: umiem też kilka bzdur w Assemblerze:P Nie wiem, po co. Myślę też nad zainteresowaniem się Javą, koledzy od dawna proszą mnie o gierkę na fona. A ja nawet WinAPI ledwo umiem:P Choć podobno można sobie poradzić i bez niego.
Ostatnio zmieniony przez Slorgster dnia Czw, 21 Cze 2007, 12:19, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
WRIM
|
|
Administrator
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Czw, 21 Cze 2007, 12:17 Temat postu: |
|
Co to nie ma opcji edytowania postów? Jak masz coś do dodania to pisz w tym samym.
|
|
Powrót do góry |
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw, 21 Cze 2007, 12:18 Temat postu: |
|
Zapomniałem:P
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Czw, 21 Cze 2007, 13:04 Temat postu: |
|
No to moim ulubionym jest przepotężny C++, natomiast IDE... nie mam takiego choć najwięcej czasu spędzam przy Dev-Cpp. Bardziej jestem przywiązany do kompilatora gcc.
C++ zacząłem się uczyć z książki "Programowanie w C++: Szkoła pisania aplikacji", potem kursy netowe, później dobiłem do Game C++reatora (a tam nauczyłem się DirectXa), a do dziś siedzę w Warsztacie (szeroko pojęte programowanie gier).
[ot]
Sam widzisz WRIM, że gdy forum "nie ma 'sztucznych' zasad", ludzie nagminnie robią to co ogólnie się nie robi. Ot, choćby zasada "Nie pisz posta tuż pod innym swoim postem".
[/ot]
[Coś niezbyt widzę, zwłaszcza że w internecie jestem max 1 godzinę i jeśli chodzi o fora to znam się tak, jak Nowojorczyk o sytuacji w Polskiej wsi. - WRIM]
|
|
Powrót do góry |
|
Sakson
|
|
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poland
|
Wysłany: Czw, 21 Cze 2007, 20:22 Temat postu: |
|
Pascal bo tylko ten jezyk umiem xD. I korzystac z edycji postow, bo my nie bedziemy robic tego za ws
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Pią, 22 Cze 2007, 15:28 Temat postu: |
|
Jedi Bartek napisał: |
A ja nawet WinAPI ledwo umiem:P Choć podobno można sobie poradzić i bez niego.
|
Generalnie, WinAPI jest biblioteką obsługi Windows w 'czystym', wręcz hardkorowym trybie, w którym co prawda mamy kontrolę nad wszystkim, lecz bardzo topornie tą kontrolę uzyskujemy. Jeśli chcesz pisać pod okienka to używaj lekkostrawnego MFC, w którym także mamy kontrolę nad wszystkim (no dobra, prawie wszystkim).
Umiejętność obsługi WinAPI obecnie potrzebna nie jest, bo praktycznie wszystkie środowiska graficzne w kodzie zapewniają bezpieczną i wygodną warstwę między WinAPI, a koderem. Doskonałym przykładem może być tutaj SDL.
|
|
Powrót do góry |
|
WINOr_MZT
|
|
Redaktor
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Torzym / Zielona Góra
|
Wysłany: Nie, 24 Cze 2007, 14:12 Temat postu: |
|
Moje umiejętność w porównaniu z waszymi są na niskim poziomie dobrze znam tylko BASIC'a ale za to ile odmian: BASIC dla Commodore C-64, BASIC dla "małego" ATARI, Turbo Basic, QBasic. Znam także w miarę dobrze HTML'a, od jakiegoś czasu uczę się CSS oraz JavaScriptu. Jeśli chodzi o IDE dla BASIC'a to używam Turbo Basic'a. Próbowałem swoich sił w Turbo Pascalu ale miałem zawsze ten słynny błąd. Kiedyś bawiłem się (dobrze powiedziane) w Delphi oraz C++. Zapomniałbym znam także kilka sztuczek w programowaniu wsadowym (.bat)
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Nie, 24 Cze 2007, 19:37 Temat postu: |
|
Ehhh... widzę, że jestem na tym forum jedynym koderem gier (bo wśród czytelników z pewnością jest kilku, w końcu z niektórymi z nich pisałem ;D).
|
|
Powrót do góry |
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią, 17 Sie 2007, 12:41 Temat postu: |
|
Hehe...Kurczak pisałeś w jednym z artów, że najlepszym IDE jest Visual C++. Skąd zmiana zdania?
Od czasu mojego ostatniego posta się podszkoliłem - znam teraz platformę .NET i korzystam z Visual C++/C# (uczę się obu, bardzo podobne). Wreszcie łapię programowanie obiektowe.
Inna sprawa: programowanie gier to ciężka robota, zaś ja uczę się programowania dopiero od 11 miesięcy (tzn. prawie rok), więc trudno mi tak od razu na wysoki poziom wskoczyć...
|
|
Powrót do góry |
|
archie
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec / Wrocław
|
Wysłany: Pon, 3 Wrz 2007, 13:13 Temat postu: |
|
Jeśli chodzi o mnie, to (w kolejności "ważności"):
* C++
* C + Assembler
* Object Pascal
* Pascal
* HTML i CSS
Aktualnie przymierzam się do Pythona i Perla, znam też trochę Bash i Csh (powłoki Linuksa).
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Pon, 3 Wrz 2007, 16:30 Temat postu: |
|
(Przy okazji posta ArchiEgo odkryłem, że JB coś napisał, więc odpowiadam...)
Cytat: | Hehe...Kurczak pisałeś w jednym z artów, że najlepszym IDE jest Visual C++. Skąd zmiana zdania? |
A gdzie widziałeś to że zmieniłem zdanie? VC++ nadal jest najlepszym IDE dla programistów C++ i jeszcze pewnie przez długi czas takim pozostanie. Zresztą tamte zestawienie można uznać za nieważne, bo mój poziom umiejetności, gdy owe pisałem był... krótko mówiąc: był bardzo niski. I pominąłem tak ważne IDE jak Code::Blocks czy też uznałem Dev-C++ z koszmarnym debuggerem i wieloma bugami za "nie wiele gorszy od VC++". Więc nie sugeruj się tym zestawieniem.
Cytat: | Inna sprawa: programowanie gier to ciężka robota, zaś ja uczę się programowania dopiero od 11 miesięcy (tzn. prawie rok), więc trudno mi tak od razu na wysoki poziom wskoczyć... |
Nie uważaj programowania gier za wysoki poziom. Owszem, jest najbardziej interdyscyplinarną dziedziną informatyki (tutaj liczy się przede wszystkim kreatywność i zaradność). A żeby robić gry (dobre gry!) wystarczy umieć C++ na poziomie funkcji i struktur - a to z pewnością umiesz. Wystarczy mieć chęci i zapał do tego.
|
|
Powrót do góry |
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto, 4 Wrz 2007, 11:57 Temat postu: |
|
Hmm, właściwie masz rację. Jednak na pewno trzeba mieć w "tradycyjnym" programowaniu trochę praktyki: a poza tym jest to też dość specyficzna dziedzina. Na przykład pisanie skryptów w TES Construction Set (Morrowind): tam operuje się na specjalnych typach danych, inne instrukcje (onEquip, onSoulGemUse itp.).
Może to też tylko taki mit, bo niewiele osób programuje gry.
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Wto, 4 Wrz 2007, 14:31 Temat postu: |
|
Niewiele? Zależy gdzie przebywasz. Ja na codzień widuję koło tysiąca osób programujących gry (głównie nie na żywo, w internecie).
A co do TES CS M: to jest po prostu skrypt. Skrypt to własny, wyłączny prototyp "języka programowania" stworzony przez twórców gry, aby ułatwić sobie prace nad grą. ("Logika od danych winna być oddzielona") Skrypty są wyłączne tylko dla danego studia / gry.
|
|
Powrót do góry |
|
archie
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec / Wrocław
|
Wysłany: Śro, 5 Wrz 2007, 21:35 Temat postu: |
|
Tak a propos skryptów, to pozwolę sonie na mały offtop (już o tym chyba wspominałem, ale nie zaszkodzi powtórzyć ):
Stworzyłem parser wyrażeń matematycznych i poszukuję chętnych do przetestowania go. Nie wierzę, że nikt tutaj nie zna bądź nie lubi matematyki. Mnie ten program pozwolił zdać infę i matmę w III kl. liceum na 6. Nie przegapcie okazji!
|
|
Powrót do góry |
|
WRIM
|
|
Administrator
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Czw, 6 Wrz 2007, 12:12 Temat postu: |
|
Jeżeli program jest pomocny w szkole, to chętnie przetestuję.
|
|
Powrót do góry |
|
archie
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec / Wrocław
|
Wysłany: Czw, 6 Wrz 2007, 13:22 Temat postu: |
|
WRIM napisał: | Jeżeli program jest pomocny w szkole, to chętnie przetestuję. |
To prześlę ci go na maila. Gdyby ktoś jeszcze chciał, to proszę, nie krępujcie się. Wystarczy dla wszystkich.
|
|
Powrót do góry |
|
ZappeR
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią, 7 Wrz 2007, 14:36 Temat postu: |
|
Ja też z wielką przyjemnością z niego skorzystam. Mam też pewien pomysł, o którym można przeczytać w naszym dziale.
|
|
Powrót do góry |
|
archie
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec / Wrocław
|
Wysłany: Nie, 9 Wrz 2007, 21:34 Temat postu: |
|
Zapper, chciałbym ci go wysłać, ale jest błąd przy przesyłaniu tego mailem. Może przez gg, ale nie wiem, kiedy jesteś dostępny. :/
A ten pomysł jest warty uwagi.
|
|
Powrót do góry |
|
ZappeR
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon, 10 Wrz 2007, 19:30 Temat postu: |
|
Na gg jestem zadko, ale jak co to moze wysle ci esa. A moze wrzucisz na serwer AMK?
|
|
Powrót do góry |
|
archie
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec / Wrocław
|
Wysłany: Pon, 10 Wrz 2007, 20:03 Temat postu: |
|
Zrobione, jest na serwerze z tekstami w katalogu mathparser (archiwum zip). Kto chce niech ciągnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Skin Created by: Sigma12 Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|