Kurs C++ Ekstra

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum AM Komputery Strona Główna -> Kwestie niekoniecznie związane bezpośrednio z AMK

k_b
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Surwile - Kętrzyn

PostWysłany: Czw, 19 Kwi 2007, 16:40    Temat postu: Kurs C++ Ekstra
 
Postanowiłem perfidnie wykorzystać gierkę słowną w nazwie tego działu ("Kwestie niekoniecznie związane bezpośrednio z AMK") i tutaj zamieszczam pytanie dot. serii moich artykułów.

Z pewnością pamiętacie świetny kurs C++ ArchiEgo. Dotychczas wszystkie kursy C++ jakie w AMK się ukazały traktowały o 'czystym' C++ w konsoli. Co byście powiedzieli gdybym rozpoczął kurs 'rozszerzonego' C++ tyle, że mającego bardziej na celu wykrztałcenie czytającego na programistę gier? Zawierałby pewnie najpierw najpodstawowsze programowanie w okienkach, potem w 2D (i w nim razem robimy wtedy 1-2 gry). [3D nie będzie, bo po prostu nie umiem. Nawet jakbym się nauczył, do pisania kursu potrzebne jest w nim doświadczenie conajmniej kilkuletnie.] A na końcu wiele technik przydatnych przy tworzeniu gier.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sakson
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poland

PostWysłany: Pią, 20 Kwi 2007, 9:10    Temat postu:
 
To moze byc dobre
Powrót do góry
Zobacz profil autora

WRIM
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Pią, 20 Kwi 2007, 14:10    Temat postu:
 
Tylko dlaczego mówisz o kursie ArchiEgo w czasie przeszłym? On cały czas prowadzi ten kurs, tylko zrobił przerwę z powodu matury.

k_b napisał:
Co byście powiedzieli gdybym rozpoczął kurs 'rozszerzonego' C++ tyle, że mającego bardziej na celu wykrztałcenie czytającego na programistę gier?

Jestem zdecydowanie za, choć, jak już powiedziałem ArchiE jeszcze nie zamknął swojego kursu. Dlatego twój mógłby myć jako drugi i nazywać się np. "C++ z ukierunkowaniem na gry" czy "C++ w trybie okienkowym". W każdym razie coś tego typu.

Jeśli twój kurs będzie dobrze napisany, to naprawdę, będę szczęśliwy móc umieścić taki kurs w AMK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora

k_b
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Surwile - Kętrzyn

PostWysłany: Pią, 20 Kwi 2007, 15:30    Temat postu:
 
WRIM napisał:
Tylko dlaczego mówisz o kursie ArchiEgo w czasie przeszłym? On cały czas prowadzi ten kurs, tylko zrobił przerwę z powodu matury.

A czy wiesz WRIM o czym będą następne części kursu ArchiEgo? Trochę głupio byłoby, gdyby w obu kursach były te same rzeczy Razz.
WRIM napisał:
Dlatego twój mógłby myć jako drugi i nazywać się np. "C++ z ukierunkowaniem na gry" czy "C++ w trybie okienkowym". W każdym razie coś tego typu.

Dobra, nazwę go 'C++ do gier'. Głupio, ale kto by tam zwrócił uwagę Wink.
WRIM napisał:
Jeśli twój kurs będzie dobrze napisany, to naprawdę, będę szczęśliwy móc umieścić taki kurs w AMK.

Pojęcie 'dobrze napisany' jest całkowicie subiektywne, ale mimo to spróbuję. Pierwszą część wyślę pewnie w pierwszych dniach maja.

Poza tym: temat jeszcze nie skończony, a co Wy - reszta ludu udzielającego się na forum - myślicie o tym pomyśle?
Powrót do góry
Zobacz profil autora

WRIM
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Pon, 23 Kwi 2007, 13:35    Temat postu:
 
W numerze 14 ArchiE przedstawił ogólny zarys swojego kursu
Kod:
    1. Wprowadzenie (już się ukazało :))
    2. Zmienne - typy, deklarowanie, używanie
    3. Typy złożone, tablice i wskaźniki
    4. Zasięg zmiennych i przestrzenie nazw
    5. Sterowanie przebiegiem programu
    6. Funkcje
    7. Wprowadzenie do programowania obiektowego
    8. Wykorzystanie klas
    9. Dziedziczenie, polimorfizm, metody wirtualne
   10. Obsługa wejścia/wyjścia
   11. Obsługa wyjątków
Powrót do góry
Zobacz profil autora

ZappeR
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią, 11 Maj 2007, 7:33    Temat postu:
 
Taki kurs jest idealny. Mogłbyś też "rozbierać" gry i pokazywać co za co odpowiada. Tak jest najłatwiej się nauczyć
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Gość







PostWysłany: Pią, 11 Maj 2007, 18:46    Temat postu:
 
Cytat:
Taki kurs jest idealny. Mogłbyś też "rozbierać" gry i pokazywać co za co odpowiada. Tak jest najłatwiej się nauczyć

No, ba - w końcu będziemy robić razem gry lepsze niż komercyjne Wink. W kursie będzie przeplatana zarówno teoria (wiedza o programowaniu gier, różne sztuczki, itd.) oraz praktyka (czyli implementacja posiadanej wiedzy w postaci naszej gry). Niestety, z powodu nawału pracy kurs zacznę pisać dopiero po zakońćzeniu roku szkolnego...
Powrót do góry

ZappeR
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon, 14 Maj 2007, 13:07    Temat postu:
 
Czy artykułów możemy spodziewać się w umerze sierpniowym, albo wrześniowym? Bo chciałbym się czegoś nauczyć Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora

k_b
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Surwile - Kętrzyn

PostWysłany: Wto, 15 Maj 2007, 19:26    Temat postu:
 
Nie wiem, do którego numeru trafi artykuł pierwszy, lecz pewnie wyślę go na końcu czerwca/początku lipca. Póki co, małymi fragmentami klepię exodus.
Powrót do góry
Zobacz profil autora

ZappeR
Redaktor
Redaktor



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią, 18 Maj 2007, 7:22    Temat postu:
 
No to extra. Nie mogę sie doczekać Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

k_b
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Surwile - Kętrzyn

PostWysłany: Pią, 18 Maj 2007, 8:28    Temat postu:
 
W sumie, ja też Razz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Slorgster
Starszy szeregowy



Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto, 19 Cze 2007, 9:32    Temat postu:
 
A może "kurs WinAPI"? Przecież to właśnie okienka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora

WRIM
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Wto, 19 Cze 2007, 13:45    Temat postu:
 
Jedi Bartek napisał:
A może "kurs WinAPI"? Przecież to właśnie okienka.

Osobiście jestem za. Od numeru 25 powraca kurs ArchiEgo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora

k_b
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Surwile - Kętrzyn

PostWysłany: Wto, 19 Cze 2007, 15:15    Temat postu:
 
WRIM napisał:
Jedi Bartek napisał:
A może "kurs WinAPI"? Przecież to właśnie okienka.

Osobiście jestem za. Od numeru 25 powraca kurs ArchiEgo.

Osobiście jestem jak najbardziej... przeciw! To nie będzie żaden kurs "WinAPI"! To będzie pełnoprawny kurs tworzenia gier ze wszystkimi rzeczami do tego potrzebnymi - a SDL wypełnia wszystko tak, że WinAPI nie trza się uczyć, aby tworzyć gry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Slorgster
Starszy szeregowy



Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw, 21 Cze 2007, 11:36    Temat postu:
 
Masz na myśli coś, jak kurs tworzenia gier na swojej stronie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Slorgster
Starszy szeregowy



Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw, 21 Cze 2007, 11:38    Temat postu:
 
Choć można by napisać kurs WinAPI.
Powrót do góry
Zobacz profil autora

k_b
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Surwile - Kętrzyn

PostWysłany: Czw, 21 Cze 2007, 13:12    Temat postu:
 
Lol. Patrz pierwszy post. WinAPI jest teraz już biblioteka, której programista gier wcale nie musi się uczyć, aby tworzyć świetne gry. Co prawda, w pierwszym poście napisałem, że będziemy się uczyć także WinAPI, lecz po namyśle stwierdzam, że to nie ma najmniejszego sensu.

Jak się domyślam, nie wiesz co to jest SDL.
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Slorgster
Starszy szeregowy



Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią, 17 Sie 2007, 12:45    Temat postu:
 
A właśnie, że wiem (multiplatformowy język multimedialny, Simple Direct cośtam, niezależna od języka biblioteka - jak .NET), a ty z kolei nie zrozumiałeś mnie. Miałem na myśli, żeby stworzyć oddzielne kursy: SDL i WinAPI/.NET. Aż tak głupi nie jestem.Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora

k_b
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Surwile - Kętrzyn

PostWysłany: Sob, 18 Sie 2007, 16:19    Temat postu:
 
(Ten temat WRIM też zablokował!?)

No ok. Ale ja na pewno bym nie napisał kursu WinAPI Razz. Poza tym, kurs raczej nie pojawi się tyle co w Komputerach, a w TG.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum AM Komputery Strona Główna -> Kwestie niekoniecznie związane bezpośrednio z AMK
Strona 1 z 1

Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
Skocz do:  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Skin Created by: Sigma12
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin