|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Czw, 19 Kwi 2007, 16:40 Temat postu: Kurs C++ Ekstra |
|
Postanowiłem perfidnie wykorzystać gierkę słowną w nazwie tego działu ("Kwestie niekoniecznie związane bezpośrednio z AMK") i tutaj zamieszczam pytanie dot. serii moich artykułów.
Z pewnością pamiętacie świetny kurs C++ ArchiEgo. Dotychczas wszystkie kursy C++ jakie w AMK się ukazały traktowały o 'czystym' C++ w konsoli. Co byście powiedzieli gdybym rozpoczął kurs 'rozszerzonego' C++ tyle, że mającego bardziej na celu wykrztałcenie czytającego na programistę gier? Zawierałby pewnie najpierw najpodstawowsze programowanie w okienkach, potem w 2D (i w nim razem robimy wtedy 1-2 gry). [3D nie będzie, bo po prostu nie umiem. Nawet jakbym się nauczył, do pisania kursu potrzebne jest w nim doświadczenie conajmniej kilkuletnie.] A na końcu wiele technik przydatnych przy tworzeniu gier.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Sakson
|
|
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poland
|
Wysłany: Pią, 20 Kwi 2007, 9:10 Temat postu: |
|
To moze byc dobre
|
|
Powrót do góry |
|
WRIM
|
|
Administrator
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Pią, 20 Kwi 2007, 14:10 Temat postu: |
|
Tylko dlaczego mówisz o kursie ArchiEgo w czasie przeszłym? On cały czas prowadzi ten kurs, tylko zrobił przerwę z powodu matury.
k_b napisał: | Co byście powiedzieli gdybym rozpoczął kurs 'rozszerzonego' C++ tyle, że mającego bardziej na celu wykrztałcenie czytającego na programistę gier? |
Jestem zdecydowanie za, choć, jak już powiedziałem ArchiE jeszcze nie zamknął swojego kursu. Dlatego twój mógłby myć jako drugi i nazywać się np. "C++ z ukierunkowaniem na gry" czy "C++ w trybie okienkowym". W każdym razie coś tego typu.
Jeśli twój kurs będzie dobrze napisany, to naprawdę, będę szczęśliwy móc umieścić taki kurs w AMK.
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Pią, 20 Kwi 2007, 15:30 Temat postu: |
|
WRIM napisał: | Tylko dlaczego mówisz o kursie ArchiEgo w czasie przeszłym? On cały czas prowadzi ten kurs, tylko zrobił przerwę z powodu matury. |
A czy wiesz WRIM o czym będą następne części kursu ArchiEgo? Trochę głupio byłoby, gdyby w obu kursach były te same rzeczy .
WRIM napisał: | Dlatego twój mógłby myć jako drugi i nazywać się np. "C++ z ukierunkowaniem na gry" czy "C++ w trybie okienkowym". W każdym razie coś tego typu. |
Dobra, nazwę go 'C++ do gier'. Głupio, ale kto by tam zwrócił uwagę .
WRIM napisał: | Jeśli twój kurs będzie dobrze napisany, to naprawdę, będę szczęśliwy móc umieścić taki kurs w AMK. |
Pojęcie 'dobrze napisany' jest całkowicie subiektywne, ale mimo to spróbuję. Pierwszą część wyślę pewnie w pierwszych dniach maja.
Poza tym: temat jeszcze nie skończony, a co Wy - reszta ludu udzielającego się na forum - myślicie o tym pomyśle?
|
|
Powrót do góry |
|
WRIM
|
|
Administrator
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Pon, 23 Kwi 2007, 13:35 Temat postu: |
|
W numerze 14 ArchiE przedstawił ogólny zarys swojego kursu
Kod: | 1. Wprowadzenie (już się ukazało :))
2. Zmienne - typy, deklarowanie, używanie
3. Typy złożone, tablice i wskaźniki
4. Zasięg zmiennych i przestrzenie nazw
5. Sterowanie przebiegiem programu
6. Funkcje
7. Wprowadzenie do programowania obiektowego
8. Wykorzystanie klas
9. Dziedziczenie, polimorfizm, metody wirtualne
10. Obsługa wejścia/wyjścia
11. Obsługa wyjątków |
|
|
Powrót do góry |
|
ZappeR
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią, 11 Maj 2007, 7:33 Temat postu: |
|
Taki kurs jest idealny. Mogłbyś też "rozbierać" gry i pokazywać co za co odpowiada. Tak jest najłatwiej się nauczyć
|
|
Powrót do góry |
|
Gość
|
|
|
Wysłany: Pią, 11 Maj 2007, 18:46 Temat postu: |
|
Cytat: | Taki kurs jest idealny. Mogłbyś też "rozbierać" gry i pokazywać co za co odpowiada. Tak jest najłatwiej się nauczyć |
No, ba - w końcu będziemy robić razem gry lepsze niż komercyjne . W kursie będzie przeplatana zarówno teoria (wiedza o programowaniu gier, różne sztuczki, itd.) oraz praktyka (czyli implementacja posiadanej wiedzy w postaci naszej gry). Niestety, z powodu nawału pracy kurs zacznę pisać dopiero po zakońćzeniu roku szkolnego...
|
|
Powrót do góry |
|
ZappeR
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon, 14 Maj 2007, 13:07 Temat postu: |
|
Czy artykułów możemy spodziewać się w umerze sierpniowym, albo wrześniowym? Bo chciałbym się czegoś nauczyć
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Wto, 15 Maj 2007, 19:26 Temat postu: |
|
Nie wiem, do którego numeru trafi artykuł pierwszy, lecz pewnie wyślę go na końcu czerwca/początku lipca. Póki co, małymi fragmentami klepię exodus.
|
|
Powrót do góry |
|
ZappeR
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią, 18 Maj 2007, 7:22 Temat postu: |
|
No to extra. Nie mogę sie doczekać
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Pią, 18 Maj 2007, 8:28 Temat postu: |
|
W sumie, ja też .
|
|
Powrót do góry |
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto, 19 Cze 2007, 9:32 Temat postu: |
|
A może "kurs WinAPI"? Przecież to właśnie okienka.
|
|
Powrót do góry |
|
WRIM
|
|
Administrator
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 517
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Wto, 19 Cze 2007, 13:45 Temat postu: |
|
Jedi Bartek napisał: | A może "kurs WinAPI"? Przecież to właśnie okienka. |
Osobiście jestem za. Od numeru 25 powraca kurs ArchiEgo.
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Wto, 19 Cze 2007, 15:15 Temat postu: |
|
WRIM napisał: | Jedi Bartek napisał: | A może "kurs WinAPI"? Przecież to właśnie okienka. |
Osobiście jestem za. Od numeru 25 powraca kurs ArchiEgo. |
Osobiście jestem jak najbardziej... przeciw! To nie będzie żaden kurs "WinAPI"! To będzie pełnoprawny kurs tworzenia gier ze wszystkimi rzeczami do tego potrzebnymi - a SDL wypełnia wszystko tak, że WinAPI nie trza się uczyć, aby tworzyć gry.
|
|
Powrót do góry |
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw, 21 Cze 2007, 11:36 Temat postu: |
|
Masz na myśli coś, jak kurs tworzenia gier na swojej stronie?
|
|
Powrót do góry |
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw, 21 Cze 2007, 11:38 Temat postu: |
|
Choć można by napisać kurs WinAPI.
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Czw, 21 Cze 2007, 13:12 Temat postu: |
|
Lol. Patrz pierwszy post. WinAPI jest teraz już biblioteka, której programista gier wcale nie musi się uczyć, aby tworzyć świetne gry. Co prawda, w pierwszym poście napisałem, że będziemy się uczyć także WinAPI, lecz po namyśle stwierdzam, że to nie ma najmniejszego sensu.
Jak się domyślam, nie wiesz co to jest SDL.
|
|
Powrót do góry |
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią, 17 Sie 2007, 12:45 Temat postu: |
|
A właśnie, że wiem (multiplatformowy język multimedialny, Simple Direct cośtam, niezależna od języka biblioteka - jak .NET), a ty z kolei nie zrozumiałeś mnie. Miałem na myśli, żeby stworzyć oddzielne kursy: SDL i WinAPI/.NET. Aż tak głupi nie jestem.
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Sob, 18 Sie 2007, 16:19 Temat postu: |
|
(Ten temat WRIM też zablokował!?)
No ok. Ale ja na pewno bym nie napisał kursu WinAPI . Poza tym, kurs raczej nie pojawi się tyle co w Komputerach, a w TG.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Skin Created by: Sigma12 Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|