|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Sob, 26 Maj 2007, 18:10 Temat postu: C++ vs Pascal |
|
Proponuję przeprowadzić "debatę" na temat poruszany już na łamach AMK, a mianowicie o kwestii wyboru języka: C++ czy Pascal. Najpierw ja podam swoje argumenty przemawiające za C++ .
1. C++ jest obiektowy.
2. I uniwersalny, tworzy się w nim zarówno systemy operacyjne jak i proste programy.
To dopiero początek, mam w zanadrzu jeszcze pełno innych argumentów... :>
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Sakson
|
|
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poland
|
Wysłany: Wto, 29 Maj 2007, 9:39 Temat postu: |
|
-Pascal tez jest obiektowy
-pascal jest dobry na poczatek
-latwa skladnia co powoduje ze nie ma burdelu w kodzie
-komplirator prowadzi za raczke
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Wto, 29 Maj 2007, 11:21 Temat postu: |
|
Sakson napisał: | -Pascal tez jest obiektowy
-pascal jest dobry na poczatek
-latwa skladnia co powoduje ze nie ma burdelu w kodzie
-komplirator prowadzi za raczke |
Ad.1.: Pascal jest obiektowy???
Ad.2.: dlaczego Pascal jest według Ciebie dobry na początek skoro jest jeszcze C++? W C++ swoboda jest zaletą, w Pascalu brak swobody jest wadą. Owszem, początkujących może trochę przerażać ta ogromna rozbudowaność, ale w takich kursach C++ właśnie się poznaję stopniowo tą rozbudowaność, a taki newbie od razu nie jest od razu zasypywany wieloma wiadomościami.
Ad.3.: A mógłbyś podać przykłady? Bo dla mnie lepiej jest pisać "{" niż "begin" choćby dlatego, że jest krócej - a docenie pisanie "begin" dopiero wtedy, gdy będę nosił okulary z centymetrowym szkłem. Poza tym w C++ są makra, które pozwalają właśnie na pisanie np. "begin" zamiast "{". Owszem, w Pascalu jest porządek (np. deklaracje zmiennych tylko na początku kodu), ale wymuszony, a w C++ możesz porządek robić sam.
Ad.4.: kompilator prowadzi za rączkę? Nie za bardzo Cię rozumiem, mógłbyś to rozwinąć?
|
|
Powrót do góry |
|
Sakson
|
|
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poland
|
Wysłany: Wto, 29 Maj 2007, 18:40 Temat postu: |
|
nie chce mi sie xD Pisz na gg
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Czw, 31 Maj 2007, 14:18 Temat postu: |
|
Hehe, wymiękłeś ;]. Może jednak odpowiesz na forum, aby inni użytkownicy także mieli co powiedzieć.
|
|
Powrót do góry |
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto, 19 Cze 2007, 9:33 Temat postu: |
|
Chyba chodziło o Delphi.
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Wto, 19 Cze 2007, 15:18 Temat postu: |
|
No dobra, załóżmy w takim razie, że Delphi, a nie Pascal, a więc ad.1 jest nieaktualna... ale reszta jest bardzo aktualna - ktoś skontruje czy przyznajecie, że C++ jest najlepszym językiem programowania? ;D
|
|
Powrót do góry |
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw, 21 Cze 2007, 11:36 Temat postu: |
|
Programy napisane w Delphi mają mniejszą objętość pliku wynikowego. Czasem są proporcje 2:1 dla Delphi.
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Czw, 21 Cze 2007, 13:19 Temat postu: |
|
Ale tak zapytam, na podstawie czego sądzisz, że programy w C++ mają większą objętość? To, że program w C++ w konsoli przy użyciu iostream zajmuje prawie pół mega? A kto Ci każe używać tej wielkiej biblioteki skoro jest lekkostrawny conio, gdzie taki program ma (po zamienieniu iostream na conio w tym samym programiku) 50 KB.
Objętość pliku wynikowego zależy głównie od bibliotek, plików i optymalizacji kodu (dema scenowe zajmujące po 4 KB robi się głównie w C++). Ba, Delphi pod tym względem jest z tyłu, ponieważ kompilatory C++ bardzo wydajnie optymalizują kod dla maszyny, przez co są bardziej dla procesorów zjadliwsze - a więc mają mniejsze wymagania sprzętowe.
//EDIT:
Hehehe, C++ rządzi ;D.
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Pią, 29 Cze 2007, 9:42 Temat postu: |
|
Nie chcę mi się pisać tekstu - polemiki i wysyłać na łamy AMK, więc tutaj zamieszczę do "Programowanie - co do czego". Dlaczego tak późno? Bo dopiero teraz ten tekst zauważyłem ;P.
Cytat: | Jednak trudno jest zaprzeczyć, że naukę programowania lepiej zacząć od Turbo Pascala - trzeba się zgodzić, że jest łatwiejszy. Zresztą - zakładając, że ktoś równie dobrze zna tak C++, jak i TP - to prostszy programik lepiej mu będzie napisać w Pascalu, chociażby dlatego, że mniej pisania. |
Owszem, Pascal jest łatwiejszy - ale tylko na początku. Później staje się toporny, programista, aby zrobić z jego pomocą większy projekt musi z Pascalem walczyć. Natomiast kompletną bzdurą jest stwierdzenie, że "ktoś równie dobrze zna tak C++, jak i TP - to prostszy programik lepiej mu będzie napisać w Pascalu, chociażby dlatego, że mniej pisania". Po pierwsze, pisania w Pascalu będzie miał więcej chociażby dlatego, że pisze "begin" zamiast jednego, krótkiego znaczku "{". Po drugie sam umiem dobrze C++ i w miarę dobrze Pascala. I za cholerę, Pascal jest bardzo nie czytelny. Dlaczego? Koledzy z Warsztatu już wynaleźli, dlaczego tak się dzieje - w Pascalu słowa typu "begin" z na przykład nazwami funkcji się zlewają, natomiast w C++ nic się nie zlewa, bo "{" to co innego niż słowo.
Cytat: | Ale, ale: to, że Pascal jest prostszy, spowodowane jest mniejszą liczbą funkcji - C++ posiada względem Pascala kilka dodatków: klasy (prog. obiektowe), więcej rodzajów zmiennych itp. C++ jest przez to trudniejszy do opanowania (całkowitego) przez więcej funkcji - a jeśli porównywać trudność nauki np. tablic, to wszystko jest na tym samym poziomie. |
Mówisz tak jak byś dostał podręcznikiem C++ w głowę. Nikt Ci nie karze od razu umieć wszystkich funkcji, a należy wręcz stopniowo uczyć się ich i wykorzystywać je w praktyce.
Cytat: | Zresztą - wprawny programista będzie wolał C++ właśnie ze względu na większą funkcjonalność! Nie mówmy więc, że C++ jest gorszy od Pascala, bo ma więcej funkcji. To jak mówić, że CD-Action jest gorsze od Kaczora Donalda, bo większe i dłużej się czyta. Im dłużej można się czymś cieszyć, tym lepiej! |
Świetne porównanie. Właśnie C++ do Pascala jest jak CD-Action do Kaczora Donalda. I po pewnym czasie z Kaczorem Donaldem przestaniesz już go czytać, bo jest o wiele lepszy CD-Action. No i chyba nie powiecie, że Kaczor Donald jest lepszy od C++ .
Cytat: | Dodam jednak, że póki nie jesteśmy na naprawdę niezłym poziomie, to przewaga funkcji w C++ nie ma dla nas znaczenia - będziemy mogli użyć go równie dobrze, co TP. Ale dla kogoś na wyższym poziomie, lepiej jest używać C++. Niemniej - nikt nie zaprzeczy, że DOS-owy kalkulatorek możemy napisać w obu? Chociaż z porządną gierką już gorzej. |
Właśnie dlatego lepiej umieć C++ - bo Pascal po pewnym czasie zacznie Cię ograniczać, hamować rozwój Twoich umiejętności, natomiast C++ jest w tym aspekcie nieograniczony.
Cytat: | I o to mi właśnie chodzi - C++ jest lepszy, to naturalne, jednak początkującym bardziej przyda się TP - na niższym poziomie są równie funkcjonalne, a ten drugi prostszy. Zaś lepszym w te klocki Pascal nie wystarczy - i na tym to polega. |
Dlatego - powtarzam - początkującym bardziej się przyda C++, bo gdy nauczą się Pascala, prędzej czy później i tak będą musieli się nauczyć C++, bo w Pascalu nie da robić większych projektów.
Cytat: | P.S 2: Z jakiej racji porównuję C++ do Assemblera? Ano ogólnie służą do podobnych rzeczy, choć w swoje własne, odmienne sposoby. Nie pod każdym względem można je oczywiście porównać, ale zawsze |
Nie służą do podobnych rzeczy, Assembler do niskopoziomowego programowania procesora i maszyn z procesorem, natomiast C++ ogólnie do wszystkiego. Te języki nie służą do tych samych rzeczy.
Cytat: | Upraszczając - C++ jest do większych programów, Pascal mniejszych - i to tyle! |
...ale z racji tego, że łatwiej używać jest jednego języka, a nie dwóch, C++ jest do wszystkiego ;P.
PS. Sorki, że post pod moim postem, ale temat odgrzebuję .
|
|
Powrót do góry |
|
WINOr_MZT
|
|
Redaktor
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Torzym / Zielona Góra
|
Wysłany: Pią, 29 Cze 2007, 16:08 Temat postu: |
|
Szkoda, że temat zwie się C++ vs Pascal. No cóż moja odpowiedź jest trochę nie na temat. C++ oraz Pascala na głowę bije BASIC. A dlaczego? Bo na jego postawie zrobiono jedyny system operacyjny który nigdy się nie zawiesił MS-DOS 1.0. Należy także przypatrzyć się bardziej skomplikowanym plikom wsadowym (.bat). To także jest BASIC. Szkoda, że nie ma nowszej wersji Turbo Basica (Borland) niż 1.0 z 1987 roku...
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Pią, 29 Cze 2007, 18:13 Temat postu: |
|
WINOr_MZT napisał: | Szkoda, że temat zwie się C++ vs Pascal. No cóż moja odpowiedź jest trochę nie na temat. C++ oraz Pascala na głowę bije BASIC. A dlaczego? Bo na jego postawie zrobiono jedyny system operacyjny który nigdy się nie zawiesił MS-DOS 1.0. Należy także przypatrzyć się bardziej skomplikowanym plikom wsadowym (.bat). To także jest BASIC. Szkoda, że nie ma nowszej wersji Turbo Basica (Borland) niż 1.0 z 1987 roku... |
Twoja odpowiedź nie jest nie na temat, bo ten temat ma pokazać wielkość C++ . Poza tym, jeden argument to trochę za mało, aby prosty BASIC bił na głowę ogromnie rozbudowanego C++. A wiesz dlaczego MS-DOS 1.0 się nigdy nie zwiesił? Bo robił tyle, że nie dałoby się go zwiesić, nawet gdyby napisać go za pomocą Pascala. A to, że z pomocą C++ można spowodować podatność na zwisy to wynik nie C++, a samego programisty, który nie potrafi w wystarczający sposób wykorzystać C++.
Bo tak to jest, moje robaczki kochane ( ;P ), że Pascal czy Basic ograniczają programistę tak, że nie da rady ten programista zwiesić za pomocą tego języka programu. Natomiast C++ daje nieograniczoną swobodę, więc programista, który zwyczajnie na potęgę C++ nie zasługuje, sam wiesza swój program.
|
|
Powrót do góry |
|
WINOr_MZT
|
|
Redaktor
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Torzym / Zielona Góra
|
Wysłany: Pią, 29 Cze 2007, 18:28 Temat postu: |
|
Chciałbym także zauważyć iż komputery 8-bitowe (Atari, Commodore) także miały systemy oparte na Basicu. Z własnego doświadczenia wiem, że te kompy były niezawieszalne programowo. Zwłasza małe Atari (na nim dużo robiłem) miało zajefajny Debugger. Jak był błąd w programie, program się nie uruchamiał - syntax error on line <nr linii>. Natomiast gry pisane w wyższym języku (mowa tu o grach na C-64) potrafiły się zawiesić.
Drugą rzeczą którą zauważyłeś jest to, że C++ jest strasznie rozbudowany. Pytam się po co mam znać bardzo rozbudowany język skoro mogę znać mniej rozbudowany i pisać programy o podobnej przydatności oraz pisać go bardziej po ludzku - człowiek istota kierująca się LOGIKĄ oraz uczuciem.
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Pią, 29 Cze 2007, 18:46 Temat postu: |
|
WINOr_MZT napisał: | Chciałbym także zauważyć iż komputery 8-bitowe (Atari, Commodore) także miały systemy oparte na Basicu. Z własnego doświadczenia wiem, że te kompy były niezawieszalne programowo. Zwłasza małe Atari (na nim dużo robiłem) miało zajefajny Debugger. Jak był błąd w programie, program się nie uruchamiał - syntax error on line <nr linii>. Natomiast gry pisane w wyższym języku (mowa tu o grach na C-64) potrafiły się zawiesić.
Drugą rzeczą którą zauważyłeś jest to, że C++ jest strasznie rozbudowany. Pytam się po co mam znać bardzo rozbudowany język skoro mogę znać mniej rozbudowany i pisać programy o podobnej przydatności oraz pisać go bardziej po ludzku - człowiek istota kierująca się LOGIKĄ oraz uczuciem. |
W pierwszym akapicie właściwie ze mną się zgadzasz.
Natomiast drugi jest trochę... śmieszny? Na pewno nie napisałem, że C++ jest STRASZNIE rozbudowany, jedynie BARDZO rozbudowany. To duża różnica. Po co rozbudowany język programowania? A po to, żeby Cię nie ograniczał. Abyś mógł w nim dalej z powodzeniem programować, nawet gdy Twoje umiejętności będą bardzo wysokie, ten język nie będzie Cię ograniczał. A jak będą małe, będziesz mógł wykorzystać zalety rozbudowaności tego języka. C++ jest tak skonstruowany, że równie dobrze może go do swoich umiejętności dostować początkujący programista jak i ten z dziesięcioletnim stażem. Więc, biorąc się za LOGIKĘ, to C++ jest rozsądniejszym wyborem, bo nie będziesz musiał zmieniać później języka, bo ograniczać Cię nigdy C++ nie będzie.
|
|
Powrót do góry |
|
WINOr_MZT
|
|
Redaktor
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Torzym / Zielona Góra
|
Wysłany: Pią, 29 Cze 2007, 19:08 Temat postu: |
|
Może i masz rację. Ale tego nie przebijesz.
Pewien koleś mieszkał w Internacie zwał się Wiśnia znał i C++ i Pascala i wiele, wiele innych języków programowania. Na obronę pracy dyplomowej napisał Firewall-a w Pascalu (oczywiście zaliczył na 6). Po dziś dzień ta "ściana ognia" służy do obrony serwera Elektrona w Zielonej Górze. Natomiast gdy inne "ściany ognia" napisane przez poważne koncerny (Microsoft) są wciąż łatane, przez jego Firewall nic się do tej pory nie przedostało (ten Firewall ma już ze 4-5 lat).
Inna historia związana z tym gościem (nie związana z tematem):
Miał bardzo głośną drukarkę igłową, gdy zaczynał drukować całe piętro wiedziało, że Wiśnia robi listing swojego nowego programu.
Z tego co wiem (gdyż go nigdy nie poznałem) był bardziej po stronie Pascala niż C++, gdyż jak uważał w C++ jest za dużo kombinowania.
PS. Wiśnia człowiek legenda Internatu na Wyspiańskiego w Zielonej Górze - jedyny człowiek, który został wyrzucony z internatu za syf w pokoju.
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Pią, 29 Cze 2007, 19:50 Temat postu: |
|
Cytat: | Może i masz rację. Ale tego nie przebijesz.
Pewien koleś mieszkał w Internacie zwał się Wiśnia znał i C++ i Pascala i wiele, wiele innych języków programowania. Na obronę pracy dyplomowej napisał Firewall-a w Pascalu (oczywiście zaliczył na 6). Po dziś dzień ta "ściana ognia" służy do obrony serwera Elektrona w Zielonej Górze. Natomiast gdy inne "ściany ognia" napisane przez poważne koncerny (Microsoft) są wciąż łatane, przez jego Firewall nic się do tej pory nie przedostało (ten Firewall ma już ze 4-5 lat). |
Przebiję, przebiję ;D. Napisał koleś program w Pascalu, ok - może po prostu umiał programować sieci lepiej w Pascalu niż w C++. No i broni tego serwera Elektrona... Jednak nie na miejscu jest porównanie z firewallami Małomiękkiego z jednego powodu - firewalle Microsofta są nieporównywalnie bardziej oblęgane niż ten firewall tego Wiśni, przez co w końcu ktoś musi złamać produkt Microsofta.
Cytat: | Z tego co wiem (gdyż go nigdy nie poznałem) był bardziej po stronie Pascala niż C++, gdyż jak uważał w C++ jest za dużo kombinowania. |
Znałeś go? Powiedział Ci to? A może ktoś przekręcił informację i zrobił z tego plotkę? Jeśli w C++ jest za dużo kombinowania, to w Pascalu dwa razy więcej. Bo musisz się męczyć z długimi poleceniami, małą ilością bibliotek, słabą wydajnością kodu, dużymi ograniczeniami programisty... dużo by tego wymieniać.
|
|
Powrót do góry |
|
WINOr_MZT
|
|
Redaktor
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Torzym / Zielona Góra
|
Wysłany: Pią, 29 Cze 2007, 20:03 Temat postu: |
|
Każdy język programowania umiał w bardzo zaawansowanym stopniu, poprosiłeś go aby napisał ci coś w Pascalu, miałeś to, w C++ ta sama historia. Języki programowania miał on w małym paluszku. Później gdy dostał się na studia (a było to ciężkie wyzwanie - słabe stopnie) wszyscy profesorowie (informatyki) próbowali by jego programy (choć by jeden) raz się zawiesiły (wszystkie możliwe wyjątki) powodzenie żadne - żaden program się nie zawiesił.
C++ vs Pascal vs Basic vs Reszta Języków Programowania. To jaki język jest najlepszy zależy tylko i wyłącznie od programisty. Ktoś może lubić C++, ktoś inny Pascala, jeszcze ktoś Basica a czwarta osoba Inny Język Programowania. Wszystko zależy od tego czego oczekujesz od Języka.
I znowu sprzętowiec wypowiada się o programowaniu - parodia
PS. Chciałbym osobiście poznać Wiśnię, a nie tylko znać legendę tej osoby.
PS2. Kurczak ty też byś chciał go poznać - nauczyłby cię kilu(dziesięciu) sztuczek w C++ - skoro tak uwielbiasz ten Język.
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Pią, 29 Cze 2007, 20:41 Temat postu: |
|
Ta, zależy czego programista oczekuje od C++? W zdecydowanej większości (myślę, że koło 90%) przypadków te oczekiwania są spełniane przez C++. A w ogóle... Winor... czy Ty programujesz w C++, że się o nim wypowiadasz tak, a nie inaczej?
Do PS2.:
Nie mów za mnie... Może i bym chciał jego poznać, choć wątpię, czy nauczyłby mnie czegokolwiek w C++ - na co mi jakieś tam sztuczki w C++ skoro świetnie sobie radzę z tym do czego wykorzystuję ten język, czyli do programowania gier. Btw. wiesz jaką ma ksywkę? Wiśnia?
|
|
Powrót do góry |
|
WINOr_MZT
|
|
Redaktor
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Torzym / Zielona Góra
|
Wysłany: Sob, 30 Cze 2007, 17:45 Temat postu: |
|
Do pierwszej części postu:
NIE programuję w C++, ale kiedyś próbowałem. Powtarzam ostatni raz dobrze to tylko znam Basic'a.
Do drugiej części:
Sorry (możliwe, ze cię uraziłem). Wiśnia to Wiśnia i tyle. Pewnie i tak go już w Polsce nie ma - takiego programistę to każde studio by chciało.
Jak by każdy uważał, że świata po za C++ w programowaniu nie ma. To by nie powstało kilka znakomitych polskich gier, mam tu na myśli gry Techlandu na silniku Chrome. A jak wiadomo silnik Chrome powstał w Javie (bardzo egzotycznym - jak dla programistów gier- języku).
PS. I pomyśleć, że to wszystko przez gości którym nie chciało się programować maszynowo (nie pierwszej generacji) komputerów.
PS2. Ciekawe czemu "C" a nie na przykład "B"
PS3. Zakończyliśmy w końcu temat czy nie?
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Sob, 30 Cze 2007, 18:02 Temat postu: |
|
WINOr_MZT napisał: | Do pierwszej części postu:
NIE programuję w C++, ale kiedyś próbowałem. Powtarzam ostatni raz dobrze to tylko znam Basic'a.
Do drugiej części:
Sorry (możliwe, ze cię uraziłem). Wiśnia to Wiśnia i tyle. Pewnie i tak go już w Polsce nie ma - takiego programistę to każde studio by chciało.
Jak by każdy uważał, że świata po za C++ w programowaniu nie ma. To by nie powstało kilka znakomitych polskich gier, mam tu na myśli gry Techlandu na silniku Chrome. A jak wiadomo silnik Chrome powstał w Javie (bardzo egzotycznym - jak dla programistów gier- języku).
PS. I pomyśleć, że to wszystko przez gości którym nie chciało się programować maszynowo (nie pierwszej generacji) komputerów.
PS2. Ciekawe czemu "C" a nie na przykład "B"
PS3. Zakończyliśmy w końcu temat czy nie? |
Na pewno mnie nie uraziłeś, nawet nie spróbowałeś .
Natomiast jeśli chodzi Ci o gry Techlandu - faktycznie, są dobre, niektóre wręcz świetne. I wiem także (podobnie jak Ty), że powstały w Javie bo niejednokrotnie przeglądałem kody źródłowe ich projektów. Lecz zauważ, że gdyby nie C++ to nie byłoby Javy. Zresztą wielu rzeczy wtedy by nie było, zapewne i ja bym nie trafił nawet do AM, nie pisałbym żadnych tekstów do Komputerów (bo i o czym?)... dużo by na tym świat stracił.
Ja także myślę, że nie ma sensu już tego kontynuować, aczkolwiek dalej możemy rozmawiać na temat wyższości C++ (wątek rozmów z Winorem proponuję zakończyć - resztę najwyżej obgadamy na gg).
|
|
Powrót do góry |
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią, 17 Sie 2007, 12:33 Temat postu: |
|
Tak naprawdę - jak pisał ArchiE - to wszystko to sprawa gustu. Nie da się zaprzeczyć, że każdy z języków jest innego typu i trudno je porównać. Assembler jest niskopoziomowy, Pascal proceduralny, C++ obiektowy, C# specjalnie pod platformę .NET... a co do "Pascal vs. C++" - po co w ogóle powstawałyby C, C++ itp. gdyby Pascal był tak dobry? Ja wolę C++, bo jest bardziej elastyczny, a Pascal często ogranicza programistę. Innemu to może nie przeszkadzać.
Jednak nie kończmy tej walki, bo jest ciekawa
|
|
Powrót do góry |
|
archie
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec / Wrocław
|
Wysłany: Wto, 4 Wrz 2007, 11:54 Temat postu: |
|
WINOr_MZT napisał: | C++ oraz Pascala na głowę bije BASIC. A dlaczego? Bo na jego postawie zrobiono jedyny system operacyjny który nigdy się nie zawiesił MS-DOS 1.0. |
Muszę cię zmartwić, WINOr, ale podstawą WSZELKICH systemów operacyjnych jest i zawsze będzie assembler. Jakkolwiek to zabrzmi, assembler jest językiem nad językami: bije na głowę zarówno C++, jak i Object Pascal czy BASIC, FORTRAN, COBOL... Ale w #09 części kursu C++ wyjaśniłem pokrótce, dlaczego pomimo swej niezaprzeczalnej potęgi jest on niepraktyczny.
A to, że system się nigdy nie zwiesił, zależy nie od języka programowania, bo jest on tylko narzędziem. To zależy tylko i wyłącznie od programisty. To tak, jakby dom miał się rozpaść, bo betoniarka była za mała...
|
|
Powrót do góry |
|
k_b
|
|
Moderator
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Surwile - Kętrzyn
|
Wysłany: Wto, 4 Wrz 2007, 16:06 Temat postu: |
|
No dobra, jak się czepiać to się czepiać .
Cytat: | Należy także przypatrzyć się bardziej skomplikowanym plikom wsadowym (.bat). To także jest BASIC. |
To nie jest Basic, a skrypt DOSa wzorowany na Basicu.
|
|
Powrót do góry |
|
archie
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec / Wrocław
|
Wysłany: Śro, 5 Wrz 2007, 9:48 Temat postu: |
|
Różnica między C++ i Object Pascalem (czy nawet między C i Pascalem) jest taka, jak między Mercedesem klasy S a Trabantem. Po mieście możesz jeździć oboma - ale spróbuj wybrać się nimi do Hiszpanii... Potęga C++ jest widoczna na pierwszy rzut oka, ale ujawnia się w pełni przy naprawdę dużych projektach. Co nie znaczy, że przy małych projektach jest on porównywalny do Pascala. Po prostu przy dużych projektach różnica staje sie przepaścią.
Jedi Bartek napisał: | Programy napisane w Delphi mają mniejszą objętość pliku wynikowego. Czasem są proporcje 2:1 dla Delphi. |
Tutaj mały przykład: napisałem kiedyś w Object Pascalu program do obliczeń matematycznych - taki rozbudowany parser. Pliki źródłowe miały wg Eksploratora Windows 231 kb. 231 kb czystego kodu źródłowego!
Gdy postanowiłem go rozwinąć bardziej, miałem już dość składni Pascala. Przepisałem go na nowo w C++ i rozbudowałem jeszcze bardziej i dodałem obsługę błędów. Efekt? 137 kb. To chyba mówi samo za siebie. Rzeczywiście, stosunek jest prawie 2:1 dla Delphi - 2 kb w Delphi to 1 kb w C++. ;p
PS. Program wciąż żyje, szukam chętnych testerów.
|
|
Powrót do góry |
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon, 17 Wrz 2007, 12:03 Temat postu: |
|
Że lubię programy wyliczeniowe, to chętnie przetestuję
A poza tym: testy co do objętości pliku wynikowego robiłem na niewielkich programch kalkulacyjnych w DOSie. Co program to statystyka:)
Assembler jest dla mnie językiem ciekawym; nie chciałbym w nim programować na serio, ale do zabawy...rzecz jasna doceniam wielką potęgę Asma, ale niezwykle trudna składnia wyklucza używanie go przy większych programach. Przy mniejszych też...
|
|
Powrót do góry |
|
archie
|
|
Redaktor
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec / Wrocław
|
Wysłany: Pon, 17 Wrz 2007, 12:15 Temat postu: |
|
Hmm... Składnia assemblera jest niezwykle łatwa - to tylko pole etykiety, pole instrukcji, pole/pola parametrów i pole komentarza. Ale żeby za pomocą tej składni zrobić coś sensownego - to jest sztuka!
|
|
Powrót do góry |
|
Slorgster
|
|
Starszy szeregowy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw, 20 Wrz 2007, 11:43 Temat postu: |
|
Prawda. Przede wszystkim mnóstwo komend, których nazwy ze swoimi skutkami się niezbyt kojarzą.
Do tego jeszcze kilkanaście składni, w zależności od procka...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Skin Created by: Sigma12 Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|